Co daje Zabezpiecz PESEL
Dzięki Zabezpiecz PESEL zadbasz o lepsze bezpieczeństwo swoich danych, zwiększysz ochronę przed oszustami i utratą środków finansowych.
Na Zabezpiecz PESEL składa się zestaw usług:
Monitorowanie przez całą dobę:
- Powiadomienie o użyciu Twojego PESEL-u*
- Powiadomienie o dopisaniu Ciebie do Krajowego Rejestru Długów*
- Powiadomienie o zmianie wiarygodności dowolnej firmy, np. pracodawcy*
- Powiadomienie o założeniu firmy na Twoje dane**
Sprawdzanie
- Sprawdź, kto w ciągu 12 miesięcy wykorzystał Twój PESEL*
- Sprawdź, czy jesteś wpisany do Krajowego Rejestru Długów*
- Sprawdź wiarygodność firmy w KRD*
Zabezpieczanie
- Dopisywanie dłużników*
- Indywidualny opiekun Klienta**
- Przydatne wzory dokumentów**
- * Usługi świadczone przez Krajowy Rejestr Długów
- ** Usługi świadczone przez Orange
- Dokładniejszy opis usług KRD w oddzielnym pliku
Jak zamówić?
Zabezpiecz PESEL mogą zamówić Klienci, którzy korzystają z abonamentu komórkowego Orange lub oferty Orange Love. Usługę można kupić zawierając lub przedłużając umowę lub w dowolnym momencie poprzez Mój Orange lub po zalogowaniu na orange.pl
Opłata za usługę to tylko 9,99 zł miesięcznie (0 zł za pierwszy miesiąc).
Już zamówiłeś? Zaloguj się
Większe bezpieczeństwo danych
- zwiększ ochronę przed skutkami wyłudzenia Twoich danych w celu wzięcia kredytu, pożyczki, zakupu ratalnego lub zakupu usługi
- gdy ktoś posłuży się Twoimi danymi do Krajowego Rejestru Długów wpłynie zapytanie, otrzymasz natychmiastowe powiadomienie SMS, całodobowo, 7 dni w tygodniu
- wesprze Cię profesjonalny zespół przeszkolonych pracowników, dzięki czemu dowiesz się, gdzie próbowano posłużyć się Twoimi danymi, zyskasz instrukcję postępowania, czas na reakcję i ograniczysz ewentualne skutki wyłudzenia
- dowiesz się, gdy ktoś posłuży się Twoimi danymi do założenia spółki lub działalności gospodarczej
Lepszą ochronę przed utratą środków finansowych
- otrzymasz powiadomienie od Krajowego Rejestru Długów o zmianie wiarygodności firmy, z którą podjąłeś współpracę (dewelopera, biura podróży, czy Twojego pracodawcy), i dowiesz się z wyprzedzeniem o tym, że jej kondycja finansowa jest poważnie zagrożona
- dowiesz się, gdy ktoś dopisze Ciebie do Rejestru Dłużników
- jeśli dysponujesz odpowiednimi dokumentami, możesz sam dopisać swojego dłużnika do rejestru. Informacja o jego kłopotach z wypłacalnością zostanie upubliczniona, co może zmobilizować go do szybszego oddania pieniędzy
Panel do zarządzania usługą
- po zalogowaniu do zabezpieczpesel.orange.pl pobierzesz raporty o swojej sytuacji i monitorowanych przez Ciebie podmiotach gospodarczych
- możesz uaktywnić otrzymywanie powiadomień na swój adres e-mail
Możliwość opłacenia przez Ciebie usługi dla dowolnej osoby bliskiej
- zaproszenie dla osoby bliskiej możesz jej przesłać z poziomu panelu do zarządzania usługami
- opcja ta jest dostępna, jeśli korzystasz już z usługi dla siebie i wybierzesz ją ponownie wraz z kolejnym abonamentem komórkowym
Dostałeś powiadomienie o tym, że ktoś sprawdzał Twój PESEL?
Nie składałeś wniosku o kredyt, pożyczkę, zakupy ratalne, czy np. umowę abonamentową?
To może być próba wyłudzenia na Twoje dane! Jak najszybciej skontaktuj się z nami.
Służymy pomocą całodobowo, 7 dni w tygodniu! Wystarczy zadzwonić: 71 773 63 40.
Wnioskowałeś o kredyt, pożyczkę, zakupy ratalne, czy np. umowę abonamentową?
Nie masz powodów do obaw.
Banki, firmy i instytucje często sprawdzają konsumentów w KRD przed wydaniem decyzji.
Zaloguj się i pobierz raport o sobie.
Dostałeś powiadomienie o tym, że ktoś dopisał Cię do Krajowego Rejestru Długów?
Zalegasz z płatnością rat lub abonamentów? A może wręcz przeciwnie – wszystkie opłaty regulujesz na czas?
Sprawdź kto i dlaczego dopisał Cię do KRD:
- Zaloguj się na swoje konto
- Pobierz raport o sobie
- Skontaktuj się z dopisującym i wyjaśnij sprawę
Dostałeś powiadomienie o tym, że ktoś założył firmę na Twoje dane?
Nie zakładałeś jednoosobowej działalności gospodarczej ani spółki? Sprawdź, co zrobić:
- Jak najszybciej skontaktuj się z naszą infolinią: 71 773 63 40 (czynna całodobowo, 7 dni w tygodniu)
- Infolinia poinformuje Cię, co zrobić, i przekaże wzory dokumentów potrzebnych do wyjaśnienia sprawy
- Złóż dokumenty na policji oraz w CEIDG lub w KRS
Jak podają statystyki*:
- Każdego dnia 491 osób zastrzega dokumenty tożsamości
- Oszuści często wykorzystują skradzione dokumenty do zaciągania kredytów o średniej wartości 30 000 zł
- Instytucje i firmy odpowiedzialne za udzielanie zobowiązań każdego dnia udaremniają średnio 13 prób wyłudzeń przy wykorzystaniu cudzych danych osobowych.
* Źródło: Związek Banków Polskich, infoDOK Raport o dokumentach, III kwartał 2019 r.
Oznacza to, że każdy z nas może stać się ofiarą kradzieży tożsamości.
Pomoc techniczna dla Klientów usługi:
71 773 78 60 (infolinia czynna pon.-pt., 8.00-16.00)
Numer alarmowy w przypadku wyłudzenia:
71 773 63 40 (czynny całodobowo, 7 dni w tygodniu)
-
-
-
Hasło powinno składać się z 8–16 znaków, w tym co najmniej z jednej litery, cyfry oraz jednego znaku specjalnego (np. !, @, #, $, %, ^, &, *). Hasło musi różnić się od poprzedniego.
-
Kod SMS dostaniesz na numer telefonu, na który podpisałeś umowę o świadczenie usług mobilnych z Orange.
-
Dane adresowe oraz Twój e-mail są nam potrzebne do prawidłowego wykonywania usług w serwisie Zabezpiecz PESEL. Na adres e-mail będziemy wysyłać Ci powiadomienia z monitoringów oraz potwierdzenia przesłania raportów. Dzięki adresowi zaś możemy monitorować Cię w bazie CEiDG oraz umożliwić pobieranie raportów z KRD BIG S.A.
-
-
-
Krajowy Rejestr Długów BIG S.A. jest Biurem Informacji Gospodarczej podlegającym ustawie z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. 2018 r. poz. 470 ze zm.). Ustawa ta mówi, że tylko Biura Informacji Gospodarczej mogą przetwarzać informację gospodarczą oraz że nie mogą jej udostępniać podmiotom nieupoważnionym. Dlatego zostaje wysłane zlecenie do KRD BIG S.A., a Ty musisz wyrazić zgodę na przekazanie przez serwis zlecenia do KRD BIG S.A. Informacje z bazy KRD BIG S.A. będą przekazywane już bezpośrednio do Ciebie i nie będą przez serwis przechowywane.
-
W raporcie znajdziesz informacje o tym, czy widniejesz w bazie dłużników KRD BIG S.A. W pierwszej części raportu możesz sprawdzić, ile takich informacji o Tobie widnieje w bazie i ilu wierzycieli takie informacje umieściło. W dalszej części raportu znajdują się szczegółowe informacje na temat kwoty zadłużenia oraz wierzycieli. Jeśli nie widniejesz w bazie KRD BIG S.A., Twój raport będzie zawierał tylko stronę z danymi statystycznym z zerowymi wartościami.
-
W raporcie znajdziesz informacje na temat tego, kto w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprawdzał Twój numer PESEL w bazie danych KRD BIG S.A. Raport podzielony jest na informacje o liczbie raportów pobranych przez Ciebie oraz liczbie raportów pobranych przez inne podmioty. W dalszej części raportu dostaniesz dokładne informacje, kto o Ciebie pytał oraz kiedy i jakie informacje uzyskał.
-
W raporcie o firmie znajdziesz zarówno informacje pozytywne, czyli o tym, że firma płaci swoje rachunki szybciej niż jest zobowiązana oraz informacje negatywne, o tym że firma zalega z płatnościami. W dalszej części raportu dostaniesz dokładne informacje na temat pozytywnych płatności sprawdzanej firmy (wysokość kwoty, dane wierzyciela, jeśli podał swoje dane) oraz informacje o długach firmy.
-
Raporty możesz znaleźć w zakładce „Raporty” na pasku głównym. Dostęp do raportów jest aktywny przez 30 dni. Za każdym razem, gdy będziesz chciał/a pobrać raport, system odeśle zapytanie do bazy KRD BIG S.A. Jest to spowodowane tym, że ze względu na zapisy ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. 2018 r. poz. 470 ze zm.) nie możemy przechowywać Twoich raportów w Serwisie Transakcyjnym Zabezpiecz PESEL.
-
Najprawdopodobniej minęło 30 dni od daty generowania raportu. Jeśli masz co do tego wątpliwości, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 71 773 78 60.
-
Powiadomienie o dopisaniu dostaniesz wtedy, gdy informacje znajdujące się na Twój PESEL pojawią się w bazie informacji gospodarczej KRD BIG S.A.. Będzie to oznaczało, że ktoś dopisał Cię jako dłużnika.
-
Powiadomienie o użyciu Twojego numeru PESEL dostaniesz w momencie, kiedy firma weryfikuje w bazie danych KRD BIG S.A. to, czy nie jesteś dłużnikiem. Jest to standardowa procedura i jeśli np. chcesz wziąć kredyt lub podpisać umowę abonamentową, to musisz dać upoważnienie firmie do sprawdzenia Cię w bazach informacji gospodarczej. Jeśli jednak dostałeś powiadomienie, a nie pamiętasz, żebyś takiego upoważnienia udzielał, może to oznaczać, że ktoś inny używa Twoich danych.
-
Aby uruchomić usługę, musisz podać NIP firmy, którą będziesz chciał monitorować.
-
Możesz wpisać NIP dowolnej firmy, której wpisy w bazie informacji gospodarczej KRD chcesz monitorować. Może to być zarówno firma, z którą na co dzień współpracujesz, firma, z którą w najbliższym czasie chciałbyś podpisać umowę lub nawet Twoja własna działalność gospodarcza (jeśli chcesz mieć pewność, że nikt Twojej firmy nie dopisuje do bazy informacji gospodarczej KRD BIG S.A.).
-
Powiadomienie o zmianie wiarygodności firmy dostaniesz w momencie zaistnienia jednej z trzech sytuacji:
- firma, którą monitorujesz, została dopisana do bazy informacji gospodarczej KRD BIG S.A. (firma ma niespłacone zobowiązania),
- firma, którą monitorujesz, była już w bazie informacji gospodarczej KRD BIG S.A., a wpis w tej bazie o niej został zmieniony (np. zobowiązanie firmy mogło się zmniejszyć lub zwiększyć),
- firma, którą monitorujesz, była już w bazie informacji gospodarczej KRD BIG S.A., a wpis w tej bazie został usunięty (spłaciła swoje zobowiązanie).
-
Powiadomienie o założeniu firmy na Twoje dane dostaniesz w czterech sytuacjach:
- kiedy adres, który nam podałeś (miasto, ulica, budynek, ew. nr lokalu), pojawi się w bazie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG),
- kiedy podany przez Ciebie adres e-mail pojawi się w bazie CEiDG,
- kiedy podany przez Ciebie numer telefonu znajdzie się w bazie CEiDG,
- kiedy Twój PESEL pojawi się w bazie Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
- jeśli to nie Ty zakładałeś firmę, może się okazać, że ktoś wykorzystuje Twoje dane.
-
Jeśli przeszedłeś proces aktywacji konta (podałeś hasło oraz swoje dodatkowe dane), powiadomienia z usług zostaną do Ciebie wysłane zarówno SMS-em, jak i e-mailem. Jeśli nie przeszedłeś tego procesu, powiadomienia przychodzić będą jedynie SMS-em.
SMS-y są wysyłane pomiędzy godzinami 8:00 a 22:00, tak aby nie przeszkadzać Ci w godzinach nocnych.
-
Aby skorzystać z usługi, musisz mieć podpisaną dodatkową umowę z Krajowym Rejestrem Długów BIG S.A., dotyczącą przekazywania informacji gospodarczej. Zadzwoń do naszego konsultanta, a on wyśle do Ciebie wzór umowy i przeprowadzi Cię przez cały proces.
-
Jest to wymagane przez ustawę z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. 2018 r. poz. 470 ze zm.).
-
Aby skorzystać z usługi, wystarczy zalogować się do serwisu zabezpieczpesel.orange.pl i pobrać dokumenty. Można także zadzwonić na infolinię Zabezpiecz PESEL 71 773 78 60 i powiedzieć konsultantowi, z czym masz problem lub jaki konkretnie wzór dokumentu jest Ci potrzebny. Konsultant wyśle wtedy do Ciebie wzór na wskazany adres e-mail. Pamiętaj, że ta usługa nie stanowi porady prawnej.
-
W zestawie Zabezpiecz PESEL masz ograniczoną liczbę usług do wykorzystania w danym okresie. Jeśli np. wykorzystałeś usługę „Sprawdź, kto w ciągu 12 miesięcy wykorzystał Twój PESEL” i pobrałeś raport, to następny będziesz mógł pobrać dopiero za miesiąc.
-
-
-
Zaproszenie możesz wysłać dowolnej osobie. Do wysłania zaproszenia potrzebny jest jedynie adres e-mail.
-
Niestety nie ma możliwości zmiany Osoby Bliskiej w momencie, gdy zaakceptowała ona już wszystkie umowy zarówno z Orange, jak i z KRD BIG S.A. Jest to możliwe tylko i wyłącznie z bardzo ważnych powodów, takich jak śmierć osoby bliskiej czy rozwód. W takiej sytuacji proszę zadzwonić na naszą infolinię pod numerem 71 773 78 60.
-
Najprawdopodobniej posiadasz już aktywne konto w systemie KRD BIG S.A. na swój numer PESEL. Nie możemy otworzyć dla Ciebie drugiego konta na ten sam numer. Jest to jeden z warunków przystąpienia do umowy z KRD BIG S.A., która jest integralną częścią zestawu Zabezpiecz PESEL. Jeśli masz wątpliwości co do posiadania aktywnego konta w systemie KRD BIG S.A., skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 71 773 78 60. Uzyskasz tam odpowiedzi na wszystkie pytania.
-
Zaproszenie jest ważne przez 30 dni.
-
-
-
Osoba zapraszająca zawiera umowę bezpośrednio z Orange Polska i w trakcie tego procesu jej tożsamość zostanie zweryfikowana. Zakładając konto w serwisie Zabezpiecz PESEL, musisz się uwierzytelnić, żebyśmy mieli pewność, że informacje na temat Twojego PESEL-u są przekazywane właśnie Tobie.
-
Tożsamość możesz potwierdzić na dwa sposoby:
- Przesyłając skan dowodu tożsamości – potrzebujemy tylko twój PESEL oraz imię i nazwisko, inne dane należy zanonimizować. Weryfikacji dokonują wykwalifikowani i upoważnieni konsultanci KRD BIG S.A. W zależności od liczby zgłoszeń, czas weryfikacji może być wydłużony.
- Korzystając z możliwości wykonania przelewu weryfikacyjnego – jest to szybki i automatyczny sposób. Wystarczy skorzystać z przekierowania, które jest dostępne w e-mailu lub Portalu Klienta.
Aby potwierdzić tożsamość, wystarczy wybrać odpowiednią opcję z e-maila powitalnego lub wejść na Portal Klienta Zabezpiecz PESEL i kliknąć w przycisk na wyświetlanym pasku przypominającym o konieczności potwierdzenia tożsamości.
-
W zależności od sposobu, który wybrałeś, może być kilka przyczyn tego, że weryfikacja się nie powiodła:
- Skan dowodu tożsamości:
- dane niezgodne z danymi wprowadzonymi na koncie,
- skan dowodu jest na tyle niewyraźny, że uniemożliwia weryfikację,
- brak drugiej strony dowodu.
- Przelew weryfikacyjny:
- przelew wysłany z konta innej osoby,
- dane (PESEL) niezgodne z danymi wprowadzonymi na koncie,
- dane adresowe niezgodne z danymi w banku.
W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu z infolinią pod numerem 71 773 78 60.
- Skan dowodu tożsamości:
-
-
-
Konto w Zabezpiecz PESEL jest ściśle powiązane z umową telekomunikacyjną. W razie jakichkolwiek zmian w umowie telekomunikacyjnej konto mogło zostać wyłączone. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami
-
Konto w Zabezpiecz PESEL jest ściśle powiązane z umową telekomunikacyjną i numerem telefonu. Możliwe, że kupiłeś więcej niż jeden numer telefonu z zestawem Zabezpiecz PESEL i w międzyczasie z jednego zrezygnowałeś. W takim przypadku możliwe, że masz aktywne Konto dla Bliskich, a Twoje usługi zostały wyłączone. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z nami.
-
-
-
- Plik PDF Regulamin usługi Zabezpiecz PESEL (otwiera się w nowym oknie)
- Plik PDF Regulamin usługi Zabezpiecz PESEL dla umów zawartych do 4.10.2020 (otwiera się w nowym oknie)
- Plik PDF Ogólne warunki świadczenia usług dla konsumentów przez KRD BIG SA (otwiera się w nowym oknie)
- Plik PDF Regulamin Zarządzania Danymi KRD BIG SA (otwiera się w nowym oknie)
- Plik PDF Obowiązek informacyjny (otwiera się w nowym oknie)