Internet Rzeczy

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów i usprawnić pracę personelu w Domu Seniora?

  • Klient: Alfamedica
  • Strona www: slonecznewzgorze.net
  • Branża: usługi
  • Wielkość firmy: obecnie jedna placówka

O Kliencie

Ciekawym przykładem wykorzystania najnowszych technologii jest wdrożenie w firmie Alfamedica świadczącej usługi w branży medycznej prowadzącej Dom Seniora „Słoneczne Wzgórze". Firma obecnie ma jedną placówkę w Łodzi, zaś w najbliższym czasie planuje dalszą rozbudowę o kolejne obiekty.

Problemy

  • Zapewnienie swobody i intymności życia podopiecznych w połączeniu z koniecznością stałego i ścisłego monitoringu
  • Konieczność pamiętania przez pensjonariuszy mających kłopoty z pamięcią o działaniach związanych z codzienną rutyną, jak np. przyjmowanie leków o określonych porach, czy stawienie się na zajęcia.

Wyzwanie

  • Konieczność zastosowania rozwiązania, które zapewniłoby bezpieczeństwo poprzez automatyczny monitoring pacjentów, usprawniający pracę personelu odciążając go od poszukiwania pensjonariuszy w dużym obiekcie i przypominania o stałych aktywnościach
  • Potrzebne wdrożenie łatwego w obsłudze i niezawodnego systemu komunikacji w sytuacji zagrożenia pensjonariusza

Rozwiązanie

Inteligentne opaskiRozwiązaniem dostarczonym przez firmę Orange okazały się opaski medyczne umożliwiające monitoring podopiecznych wraz z pełnym systemem do zarządzania oraz transmisją danych (SIM voice + DT).

W najbliższej perspektywie Alfamedica prowadząca Dom Seniora „Słoneczne Wzgórze" zamierza rozszerzyć funkcjonalność systemu poprzez instalację bikonów w obiekcie, które umożliwiają dokładniejszą lokalizację z dokładnością do konkretnego pomieszczenia, w którym znajduje się pensjonariusz. Pozwoli to zautomatyzować wiele procesów i działań.

W kolejnej lokalizacji Alfamedica zamierza odwzorować te rozwiązania. Dodatkowo planowane jest wdrożenie nowych modeli opasek z jeszcze efektywniej działającymi bateriami.

RozwiazaniaRozwiazania

Wdrożenie systemu objęło:

  1. dostawę urządzeń/opasek

  2. licencje do urządzeń

  3. panel administracyjny do zarządzania systemem dostępny w przeglądarce www jak również jako aplikacja na smartfony.

Usługi powiązane

  • Ucaas Ujednolicona Komunikacja Orange
    Usługa zawierająca narzędzia do współpracy: m.in. telefonia IP do połączeń głosowych, konferencje internetowe i wideo
    Dowiedz się więcej

Korzyści biznesowe

• Stały monitoring – lokalizacja pacjentów
• Przywołania alarmowe – łatwo wybierane przez seniorów w przypadku zagrożenia
• Możliwość zaplanowania alertów zgodnie z kalendarzem wizyt, aktywności takich jak przyjmowanie leków etc.
• Zdalne wezwanie pacjenta np. na badanie
• Łatwe ładowanie bezprzewodowe urządzeń
• Łatwe i przejrzyste zarządzanie z poziomu administratora systemu
• Wygodny dostęp do panelu przez www i aplikację mobilną

IoT

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pobierz PDF
Podziel się stroną

Zobacz więcej

  • Rozwiązania chmurowe
    Jak zyskać przewagę na konkurencyjnym rynku branży finansowej?
    CUK Ubezpieczenia
    Dowiedz się więcej
  • Komunikacja
    Jak efektywnie zarządzać komunikacją w wielu oddziałach firmy?
    Hydrosolar
    Dowiedz się więcej
  • Sieć i Transmisja Danych
    Inteligentna sieć transmisji danych usprawnia logistykę baz paliwowych
    PERN
    Dowiedz się więcej